• Wpisów: 542
  • Średnio co: 2 dni
  • Ostatni wpis: 226 dni temu, 21:10
  • Licznik odwiedzin: 364 520 / 1388 dni
 
tinista123456
 
Hej!
Wiem, że bardzo długo mnie nie było na blogu, głównie przez szkołę lub brak pomysłu na post.
Bardzo się stęskniłam za wami i pingerem, więc mam nadzieję, że zainteresujecie się dzisiejszym wpisem.
Postanowiłam poruszyć temat, którym interesuje się od roku- zdrowe odżywianie. Najpierw pragnę zaznaczyć, że nie jestem żadnym dietetykiem i nie zamierzam tu kogokolwiek pouczać, tylko przedstawić własną historię.
pinger.jpg

Zacznijmy więc od początku!
Gdy poszłam do gimnazjum bardzo często zajadałam stresy słodyczami typu: żelki, czipsy, pianki czy fast foodami: pizza itp. Byłam na granicy nadwagi, źle się czułam i bardzo szybko męczyłam, ponadto miałam całkowity problem z poczuciem własnej wartości.
Pewnego dnia, gdy przeglądałam zdjęcia pięknych modelek doszłam do wniosku, że chce schudnąć. Zaczęłam więcej się ruszać, odrzuciłam słodycze, i białe pieczywo. Jednakże moje śniadanie składało się głównie z herbaty i dwóch sucharków (20kcal) i kończyło się wieczornym podjadaniem. Starałam się nie przekraczać 1000 kcal, podobnie jak większość dziewczyn z pingera. Co było absolutnym błędem, ponieważ taka dieta to praktycznie głodówka i szkodzi naszemu organizmowi. Moja waga spadała, ale ja byłam pozbawiona energii, więc czułam, że zniechęcam się do takiego trybu życia. I wtedy założyłam na twittera, gdzie trafiłam na wiele osób zmagających się z nadwagą, które pod hasztagami typu fit opisywały to co jedzą, ćwiczą. Zauroczyły mnie zdjęcia pięknie przygotowanego jedzenia.
Postanowiłam spróbować i wiecie co, pokochałam zdrowe odżywanie!
Oto kilka moich porad jak być fit!
1.Wyklucz cukier na rzecz jego zamienników (erytol, ksylitol, stewia)
2.Pij dużo wody, przynajmniej 2 l dziennie. Polecam z cytryną lub limonką!
large (5).jpg

3.Pokochaj zieloną herbatę wspomaga odchudzanie, ponieważ przyśpiesza metabolizm i usuwa zbędne produkty przemiany materii.
large (9).jpg

4.Postaraj się wprowadzić regularne posiłki co 3 godziny.
5.Dbaj o to co jesz! Czytaj etykiety!
6.Zapomnij o mono dietach skupiających się na jednym produkcie: dieta białkowa, dieta owocowa, dieta jogurtowa, dieta kapuściana, itp.
7.Najlepszą dietą jest dieta zbilansowana – B (białko) – T (tłuszcz) – W (węglowodany)
Oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne.
www.fabrykasily.pl/bmr
Źródłem białka są chude mięsa, ryby, jajka, ser i twaróg. W węglowodany bogate są płatki owsiane (nie daj się nabrać płatkom musli fitness dostępnych supermarketach, są pełne cukru), ryż brązowy, kasza gryczana, jęczmienna, makaron i chleb pełnoziarnisty, rośliny strączkowe, warzywa i owoce.
Tłuszcze także są potrzebne! Używaj oleju kokosowego lub lnianego. Jedz orzechy np. nerkowca, siemię lniane.
ŚNIADANIE:
Kaloryczność pierwszego posiłku powinna wynosić około 30% dziennego zapotrzebowania na energię.
Na śniadanie zjedz węglowodany, białko i niewielka ilość tłuszczu.
large (8).jpg

Pamiętaj o warzywach, dodajemy je do każdego posiłku (poza posiłkami około treningowymi).
OBIAD:
W naszym posiłku powinno znaleźć się białko, np. mięso lub ryba + węglowodany, np. kasza, ryż + tłuszcz, np. oliwa z oliwek, orzech + warzywa
large (6).jpg

KOLACJA:
W ostatnim posiłku staramy się nie jeść węglowodanów. Najważniejsze jest białko (twaróg półtłusty, jajka, ryba, mięso) oraz zdrowy tłuszcz.
large (7).jpg

8.Ruszaj się, jeździj rowerem, ćwicz! Na yt pełno jest takich filmików.
Ja właśnie mam z tym problem, dlatego staram się kiedy tylko mam czas trochę się ponaciągać czy pobiegać z psem.
9.Gdy masz ochotę na słodkie, zrób swój własny, zdrowy jogurt lub mini sernik. Dodaj banana lub inny owoc, bakalie, cynamon i kakao.
10.Po co odliczać dni do cheat day, polub swój styl życia! Jest tyle pysznych posiłków, że idąc alejką w sklepie ze słodyczami nie mam wcale na nie ochoty.
Przypominam sobie wtedy jak bardzo napakowane chemią i cukrem one są.
11.Nie obwiniaj się, jeśli coś ci nie wyjdzie.
Każdemu się zdarzy się zjeść coś niezdrowego - ważne żeby zauważyć swój błąd i nie popełniać go w przyszłości. Jeśli zauważysz pozytywne skutki zmian w Twoim życiu, nie dasz się więcej nabrać na śmieciowe jedzenie.
large (10).jpg

12.Gwarantuję ci, że twoja pewność siebie wzrośnie a ty będziesz cieszyć się zdrowiem i traconymi kilogrami. Ja sama schudłam aż 18 kg z czego jestem bardzo dumna i dąże do swojego body goal stopniowo.
Nic nie osiągniesz od razu, wszystko zależy od ciebie, od twojej siły woli. Pamiętaj,że tabletki w niczym ci nie pomogą, więc nie daj się nabrać na chwyty marketingowe.
Poniżej przedstawiam kilka przepisów na posiłki, desery itp. które często sobie przygotowuję.
yyyy.png

ggggggg.png

gg.png

Bez tytułuffff.png

rrr.png

jjjj.png

Koniecznie napiszcie co sądzicie o tym wpisie, czy kontynuować tą serię? Jeśli będziecie chcieli mogę wstawić w kolejnym wpisie linki do ciekawych fit blogów, instagramów i różne motywacje.
Tymczasem żegnam się z wami piosenką!

  •  
  • Pozostało 1000 znaków
Wyświetlanie: od najstarszego | od najnowszego
skomentuj
  •  
  • Pozostało 1000 znaków